Množství
Celkem
Produkt byl přidán do Vašeho košíku
Máte 0 položek v košíku Máte 0 položek v košíku
Celkem produktů
Doprava celkem (s DPH) To be determined
Celkem
Pokračovat v nákupu Přejít k objednávce
NP STANDARD | žlutý | 150 x 25 mm
NP PRO THIN LINE WHITE | bílý | 165 x 15 mm
NP PRO THIN LINE DARK GREY | tmavě šedý | 165 x...
NP PRO THIN LINE BURGUNDY | Vínově červený |...
NORDICPAD PRO | 85 x 25 mm | Akční sada
Microfiber Cloth WAX | 5 ks | mikrovlákno na...
Microfiber Cloth WIPE | 5 ks | mikrovlákno na...
Autorange LEATHER CLEANING AND PROTECTION |...
Špičková roční tvrdá ochrana laku s příslušenstvím
NP PRO CONE - Akční sada 10 pěnových kotoučů
Nordicpad PRO | Akční sada 11 kotoučů
Klasické ruční mytí je nejstarší způsob, jak zbavit karosérii vozu nečistot. A i přes rozvoj nových technologií je klasické ruční mytí stále tou nejšetrnější, nejbezpečnější a nejúčinnější formou očisty. Samozřejmě, že i ruční mytí prodělalo svůj vývoj a uplatňují se v něm nové poznatky, materiály i k dokonalosti dovedené postupy.
Správné a efektivní umytí karosérie lze rozdělit do 3 jednotlivých úkonů:
Důkladné předčištění je velmi důležité i když často opomíjené. Před samotným mytím s autošamponem je potřeba zbavit povrch vozu všech mechanických nečistot, jako jsou bláto, prach, nalepené zbytky hmyzu apod. Zabráníte tak poškození laku při mytí. Na bláto a prach stačí proud silné vody a čas dokud se i silnější vrstvy nepromočí a nesmyjí. Na hmyz, asfalt a na čištění disků kol použijte specializované přípravky. Předčištění provádějte co nejdůkladněji. Každé zrnko prachu, které zůstane při mytí poškrábe lak.
Mytím za pomocí vody s autošamponem a myci houby, mycím kartáčem (nedoporučujeme, škrábou lak), nebo utěrky, či rukavice z mikrovlákna se z laku odstraní mastnoty a smogový spad. Povrch zůstane čistý a zářivý. K mytí je nejlepší použití dvou kbelíků. Jeden s vodou a autošamponem, druhý s čistou vodou na vyplachování mycího náčiní. Pro nejlepší výsledek je nejefektivnější rozdělení celé karosérie na pomyslné menší díly a ty pak postupně krouživými pohyby autošamponem umýt a ihned proudem čisté vody opláchnout.
Další často opomíjená část klasického mytí. Sušení je důležité proto, aby na laku nezůstaly nepříjemné skvrny po zaschlých kapkách. Dříve se na vysoušení používala jelenice, nebo flanel. Dnes je preferováno použití utěrek z mikrovlákna pro jejich šetrnost a měkkost oproti tvrdým jelenicím, schopnost nepouštět vlákna, jako tomu je u flanelu a pro jejich mimořádnou schopnost absorbce kapalin. Sušení lze usnadnit použitím tzv. hydrorepelentů. To jsou chemické látky, které narušují vazbu mezi povrchem a vodou. V praxi to vypadá tak, že dokáží shlukovat kapičky vody do velkých kapek, které pak samy stékají z karosérie pryč. Je to stejný efekt, jako po navoskování laku.
Sušení po mytí lze provádět i stlačeným vzduchem z kompresoru, nebo použitím např. fukaru na listí.
Katalogy a informační letáky k produktům firmy Atas
Katalogy a informační letáky k produktům Autorange a Lahega
Zde najdete katalogy Hagmans ve formátu PDF
Katalogy leštících a brusných kotoučů Nordicpad
Sledujte nás