Zde najdete rady, jak opět získat vysoký lesk laku Vašeho vozu s dvouhlavou excentrickou (oscilační) leštičkou Autorange Twin Head Polisher. Je to mnohem jednodušší než si myslíte a uvidíte, že budete na výsledek pyšni. Pokud jste v leštění začátečník může být pořízení tohoto typu leštičky dobrá volba, protože není zase tak drahá a pokud se budete řídit našimi radami, nemůžete nijak poškodit lak Vašeho auta. Narozdíl od klasické rotační leštičky, která může být při práci sice rychlejší, ale vyžaduje už nějaké zkušenosti.
Zmizí škrábance po vyleštění?
Ne. Ale obrousíte ostré hrany vrypů a ty již nebudou na běžný pohled viditelné.
Automobilový lak se skládá z několika vrstev.
Automobilový lak je složen z několika vrstev. Povrch zakrývá vrstva zakladního nátěru, nebo také plniče, který poskytuje ochranu před a také vyrovnává drobné nerovnosti, které se při výrobě mohou na povrchu dílu objevit. Na této základní vrstvě je nanesena již vrstva samotného laku. U metalických laků navíc doplněná o další vrsvu tvrdého bezbarvého laku, který dodá metalickému laku hloubku a lesk a nechá vyniknout optickým efektům. U současných moderních automobilů se můžeme s vrstvou bezbarvého laku setkat i pastelových barev. Důvodem je používání ekologických vodou ředitelných barev, které postrádají ochranné vlastnosti a také nemají lesk. Na obrázku vidíte i funkčnost ochranné vrstvy vosku, který uzavírá lak a vyplňuje poškození.
POSTUP:
Maskování
Před leštěním zamaskujte všechny plastové a gumové části, na které by se mohla při práci dostat leštící pasta. Ušetříte si tím spoustu problémů a času. K maskování je nejvhodnější kvalitní lakýrnická samolepící páska. Zvolte opravdu kvalitní, aby Vám po stržení nezůstaly na povrchu zbytky lepidla. Páskou zakryjte plastové kliky, ochranéé lišty, zpětná zrcátka a pod.Leštění:
Práce s dvouhlavou excentrickou (oscilační) leštičkou Autorange TWIN HEAD POLISHER je velmi snadná. Navíc je vyjímečná v tom, že je vhodná pro každého, kdo se chce naučit leštění svého auta. S tímto přístrojem nelze spálit a poškodit lak, nebo udělat hologramy.
Leštění obytného vozu leštičkou Autorange TWIN HEAD POLISHER
Většina leštících past obsahuje oxid hlinitý. Ten ke své nejlepší funkčnosti potřebuje trochu tepla. Při leštení leštičkou vzniká třením a vysokou rychlostí otáčení mnohem víc tepla, než jakého můžete dosáhnout ručním leštěním. Proto je i výsledek vždy mnohem lepší a výraznější. Pro leštění zvolte středně tvrdé leštící kotouče. Pro voskování naopak měkké. Vždy je lepší mít více stejných kotoučů, aby jste je mohli při práci měnit. Tím zabezpečíte, že budete pracovat po celou dobu s čistým materiálem a výsledek bude stejnoměrně vysoký. Ušetříte tím i čas, který by bylo potřeba věnovat čištění kotoučů. To můžete udělat najednou po dokončení práce. A než začnete, nezapomeňte na ochranné pomůcky. Na ochranu sluchu, ochranné rukavice a brýle. Oxid hlinitý je mírně alkalický a má slabě žíravé vlastnosti. Každopádně to není nic dobrého, co by se vám mělo dostat do očí.
Na oba leštící kotouče dvouhlavé leštičky dejte tři malé dávky leštící paty. Zastavenou leštičkou je rozetřete po leštěné ploše a až po té zapněte leštičku s rychlostí nastavenou na minimální otáčky. Po dobu asi 10 vteřin nanesenou pastu roztírejte, aby byla ve stejnoměrné vrstvě. Tímto způsobem zabráníte rozstřikování pasty po celém voze. Zvyšte otáčky a leštěte do okamžiku, než budete cítit, že je již vrstva leštící pasty velmi slabá. Zbytky setřete utěrkou z mikrovlákna. Celou aplikaci opakujte dokud nebudete přesvědčeni, že na laku už není co leštit a vyššího lesku již nedosáhnete. Takto postupujte po plochách asi 25 x 25 cm až 50 x 50 cm. Nejlepší je začít v jednom rohu auta a postupovat po jednotlivých dílech karosérie. Zadní blatník, horní část zadních dveří, spodní část zadních dveří a tak dále.
Na oba leštící kotouče naneste malé množství leštící pasty
Leštěte podle tohoto schématu:
Pohyb podle tohoto schématu je osvědčený a přinese jistotu, že je povrch celý dobře vyleštěný. Jednou z nejčastějších chyb začátečníků je příliš vysoká rychlost pohybu s leštičkou. Při leštění suňte leštičku rychlostí asi tak 4 cm za vteřinu. Na leštičku netlačte. Samotná váha leštičky je pro optimální leštící účinek dostačující. Toto je důležité, pokud používáte klasickou rotační leštičku. U ní mnohem víc záleží na stabilní rychlosti pohybu a slabém tlaku. Volba rychlosti otáček leštícího kotouče záleží na použité leštící pastě. Obecné pravidlo je, že jsou lepší pomalejší otáčky, než rychlejší.
Po leštění a před nanesením ochranného přípravku, nebo vosku je potřeba lak vyčistit a odmastit. K tomu použijte alkalickou směs a mycí houby. Z našeho sortimentu můžeme doporučit přípravky Atas VINET, nebo Atas DIMER (Ředící poměr 1:90). Po umytí a odmaštění povrch dobře vysušte a máte vytvořený základ pro nanesení ochrany a její maximální životnosti.
Voskování.
Zaměňte leštící kotouče za měkké. Stejně, jako u leštění naneste na leštící kotouče malé množství vosku, nebo ochrany na třech místech u každého z kotoučů. Pomalými otáčkami přípravek důkladně naneste na povrch ve stejnoměrné vrstvě. Pokud není viditelná nově nanesená vrstva opět dejte na kotouče po stejné dávce přípravku a pokračujte. Pohyb a postup je obdobný, jako při leštění.
Čas kdy přípravek na povrchu zaschne je zcela individuální. Záleží na konkrétním přípravku. Údaje by měly být uvedeny na obalu. Nebojte se ovšem oslovit Vašeho dodavatele. Dobrý prodejce by měl znát vlastnosti svých produktů a měl by Vám sdělit informace pro dosažení nejlepšího efektu.